Pomysły na prezenty dla klientów


Mężczyzna wręcza kobiecie prezent

Nie od dzisiaj wiemy, że fundamentem wizerunku firmy jest opinia jej klientów. To ona stanowi o ocenie i jakości świadczonych przez nas usług. Dbanie o dobry kontakt na płaszczyźnie firma–klient to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Jak wyjść poza standardowe ramy i utarte schematy i znaleźć się bliżej klienta? Takim pozytywnym spoiwem mogą okazać się prezenty-przeżycia. Sprawdź nasze pomysły na prezent dla klientów, o których nigdy nie zapomną!

Co zrobić, aby klient poczuł się doceniony?

Podarunek zawsze wywołuje uśmiech na twarzy obdarowanego. Kojarzy się nam przecież z samymi pozytywnymi chwilami, jak urodziny czy święta, ale potrafi też zamienić zwykły dzień w przyjemną niespodziankę. To właśnie rola prezentu – uszczęśliwianie Obdarowanego. Jaka jest zatem rola „prezentu-przeżycia”? Cóż, prócz istotnego zadowolenia klienta, przedsiębiorcy zależy na jeszcze jednej, bardzo ważnej rzeczy. Na tym, by klient zapamiętał, dzięki komu poczuł się szczęśliwy.

Ludzie dużo łatwiej i lepiej zapamiętują to, jak poczuli się dzięki Tobie, niż to, co od Ciebie dostali lub usłyszeli. Właśnie dlatego prezenty-przeżycia są tak istotne. Emocje, jakie pozostaną i wrócą przy opowieściach np. o locie widokowym, będą znacznie silniejsze niż te po odstawieniu kolejnego kubka z logo na półkę w kuchni. Te emocje i pozytywne skojarzenia będą związane z Tobą i Twoją firmą. Tak właśnie buduje się trwałe relacje z klientami. Dlatego prezenty dla klientów to ważna część dobrej strategii wizerunkowej.

Prezenty dla klientów wzmacniają nasze relacje z nimi

Co na prezent dla klientów?

W zależności od rodzaju posiadanej przez nas firmy, prezenty dla klientów będą się od siebie różnić. Będą one zależne od ilości osób, którym chcemy je podarować oraz budżetu, jakim w tym celu dysponujemy. W końcu kancelaria adwokacka będzie miała mniejszą liczbę klientów, o nieco innych preferencjach niż np. park rozrywki. Jak dopasować i co podarować, jako prezenty wybrać dla klientów? Rozważmy różne możliwości prezentowe.

Urodzinowe prezenty dla klientów

Urodziny klientów to data, którą warto mieć zapisaną w kalendarzu. Nawet drobny, niespodziewany upominek może sprawić, że ten dzień będzie jeszcze lepszy. Wiadomo, że zapamiętanie dat urodzin wszystkich klientów, z którymi kiedyś nasza firma miała styczność, oraz osobiste złożenie życzeń i wręczenie upominku jest mówiąc wprost – niemożliwe. Zwłaszcza gdy baza danych naszych klientów jest długa. Mając te informacje możemy znaleźć dobre rozwiązanie w postaci voucherów PDF. Posiadając datę urodzin klientów, możemy w tym ważnym dniu przesłać im na maila vouchery-przeżycia w formie internetowej niespodzianki. Prezent jest wysłany indywidualnie, nie sprawi zakłopotania. Takie urodzinowe prezenty dla klientów sprawią, że z uśmiechem będą wspominać naszą firmę. A voucher na masaż relaksacyjny spodoba się osobom w każdym wieku!

Wiele osób świętuje urodziny zdalnie. Zaskocz pozytywnie klientów prezentem wysłanym na maila!

Pomysły na prezenty dla klientów z okazji urodzin

Zatem, co można podarować klientom na urodziny? Zacznijmy od tych drobniejszych upominków. Pakiet Małe Marzenia to strzał w dziesiątkę, szczególnie jeśli nie chcesz wprawiać obdarowanego w zakłopotanie drogim prezentem. Chodzi o niespodziankę! Te nieoczekiwane prezenty cieszą najbardziej, nawet gdy są (nie)zwykłą drobnostką. Dzięki pakietowi Małe Marzenia, klient sam wybierze upominek, który chciałby wykorzystać. Nie dość, że prezent niespodziewany, to jeszcze idealnie trafiony! Firma, która w taki sposób dba o klienta, z pewnością zostanie zapamiętana. Z doświadczenia wiemy, że Klientów cieszą dedykowane kody rabatowe przesłane w newsletterze z życzeniami urodzinowymi. Aby nagrodzić naszych czytelników, przygotowaliśmy kod rabatowy na vouchery z naszego serwisu. Wystarczy wpisać „radoscwpracy2021„, aby otrzymać 10% zniżki. Kod jest ważny do końca 2021 roku.

Prezenty na urodziny dla konkretnych klientów to już nieco inna sprawa. W ciągu całej naszej działalności niemal zawsze da się zauważyć te kilka wyjątkowych osób, które mocniej przyczyniają się do rozwoju naszej firmy. Są stałymi, długoletnimi klientami biznesowymi, wykonują naprawdę duże zamówienia lub po prostu regularnie odwiedzają nasze miejsce pracy. O takich ludziach warto pamiętać. Zaskakując ich upominkami, pokazujemy, że nie tylko o nich pamiętamy, ale także, doceniamy ich obecność. W takim przypadku zamiast tradycyjnego alkoholu proponujemy degustację whisky lub degustację wina. Dzięki temu nasi klienci spróbują kilku rodzajów wyśmienitych trunków, ale przede wszystkim przeżyją wyjątkowe chwile, które już na zawsze będą kojarzyć z naszą firmą.

Drobne prezenty dla klientów

Upominki bez okazji mają tak samo silną moc czynienia uśmiechu, co te urodzinowe. Prezent bez okazji nie musi być duży i drogi! Taki podarunek ma na celu uświadomienie klientowi, że jesteśmy i o nim pamiętamy, że chcemy wyrazić wdzięczność za udaną współpracę. Co sprawdzi się jako podarunek bez okazji dla klienta? Np. voucher do platformy vod.pl. Rzadko zdarza się ktoś, że kto nie lubi obejrzeć dobrego filmu. A dzięki voucherowi Obdarowany sam wybierze film, który go zainteresuje. Co więcej, oglądać można wspólnie, więc może przyjemność sprawimy więcej niż jednej osobie! W ramach drobnych prezentów dla Klientów możesz dodać do zamówienia ręcznie pisaną kartkę z pozdrowieniem, miłym słowem lub cytatem. Nie potrzeba wielkich nakładów sił, aby uzyskać wartościowy efekt.

Prezenty dla klientów na specjalne okazje

Tutaj mocniej niż wcześniej musimy pomyśleć o rozdzieleniu prezentów na klientów indywidualnych i klientów biznesowych. Dlaczego? Z prostej przyczyny, różni klienci będą obchodzić różne specjalne okazje. Tak więc w przypadku klienta indywidualnego będą to między innymi wcześniej wspomniane urodziny. Inną ważną datą będzie rocznica lub jubileusz współpracy z firmą. Bardzo często nasi klienci należą do programów lojalnościowych lub stworzonych specjalnie dla nich klubów. Dzięki temu znamy dokładną datę powiązania klienta i naszej firmy. Czas, który poświęcili nam klienci to ich zaufanie do naszej firmy. Warto nagrodzić osoby, które już przez pewien czas znają i wybierają nasze usługi. Troszcz się o tych, którzy są z Tobą. Jak? W bardzo łatwy sposób, w formie bezpiecznej wiadomości e-mail, wraz z załączonym prezentem pdf. Co podarować klientowi na rocznicę współpracy? Voucher kwotowy, który klient wymieni na dowolną atrakcję. Zamiast kolejnego gadżetu, którym trudno trafić w gusta, podarujesz mu wolność wyboru.

Co podarować klientowi biznesowemu?

Co w takim razie z klientami biznesowymi? Tutaj również w grę wchodzą jubileusze i rocznice współpracy, jednak w zależności od profesji klienta, proponujemy różne rozwiązania. Opcje mogą być dwie: albo jeden prezent dla przedstawiciela biznesowego firmy, albo upominki dla wszystkich pracowników. Jako niespodziankę z okazji rocznicy współpracy dla przedstawiciela klienta biznesowego proponujemy np. lot szybowcem lub ekskluzywną kolację dla dwojga. Z pewnością obydwie atrakcje zapadną mu w pamięci. Natomiast jako pomysł prezentowy dla całej firmy naszego klienta, proponujemy kilka opcji do wyboru: wieczór w teatrze, degustację win czy przygodę na strzelnicy – te vouchery spodobają się zarówno paniom jak i panom.

Kolejną ważną datą, jest rocznica działalności lub jubileusz istnienia firmy. Tutaj również warto pamiętać o naszych ważnych klientach biznesowych i uraczyć założycieli firmy jakimś upominkiem. To miły gest doceniający istnienie i rolę, jaką pełni w naszej działalności dany klient. Co takiego będzie prezentem adekwatnym do tak ważnej daty? Może voucher spa dla dwojga? Chwilę wypoczynku i naładowanie baterii na kolejne lata rozwijania firmy to całkiem dobry pomysł. A może coś ekscytującego? Niech rocznica istnienia będzie niezwykła! Lot motoparalotnią sprawi, że tak będzie. My natomiast zapadniemy w pamięci jako firma, która dostarcza pozytywnych emocji.

Propozycje prezentów dla klienta do 100 zł

Kiedy budżet jest już jasno określony i poszukujemy prezentów za konkretną kwotę, również przychodzimy z pomocą. Kwota 100 zł całkowicie wystarczy, by móc znaleźć ciekawy prezent dla klienta. Co proponujemy? Zacznijmy od przygody na quadzie. Taki podarunek dla klienta z pewnością dostarczy mu dużą dawkę niezapomnianych emocji. Jeśli wiesz, że dana osoba, lub poczuć odrobinę adrenaliny, śmiało możesz wybrać właśnie tę opcję. Taka niespodzianka, to dobry pomysł w przypadku obu płci. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni dają doskonałe popisy szybkiej jazdy quadem.

Kursy rozwojowe – pomysłowe podarunki dla klientów

Kolejnym pomysłem na prezent dla klienta do 100 zł są wszelkiej maści kursy. Wiedza zawsze jest w cenie, a my powinniśmy dążyć do samorozwoju. Dlatego właśnie voucher otwarty na wybrany kurs to prezent, który nie tylko sprawi przyjemność, ale pozwoli rozwinąć się w danej dziedzinie. Każdy klient powinien docenić taki gest.

Pomysł na prezent dla klienta i jego rodziny

Kolejnym upominkiem do dla klienta jest rodzinna zabawa na farmie iluzji. Często zapominamy, że czas szybko przemija. Wiedząc o tym powinniśmy spędzać jak najwięcej czasu ze swoimi bliskimi. Kierując się tą ideą podaruj klientowi prezent, który może wykorzystać wspólnie z najbliższymi. Niech upominek od Ciebie kojarzy z odpoczynkiem, czasem wolnym, ale i dobrą, wspólną zabawą. Dzięki temu nasz klient spędzi czas z całą swoją rodziną doskonale się przy tym bawiąc. Jeden prezent, jeden drobny gest a zdołamy uszczęśliwić kilka osób. Jesteśmy przekonani, że nie tylko sam prezent ogromnie ich ucieszy, ale uśmiech sprawi również, możliwość wspólnego spędzania czasu.

Uniwersalny prezent dla klienta – karta podarunkowa

Jeśli nie masz pewności do co upodobań Twoich klientów, podaruj mu voucher kwotowy. Gift Voucher może mieć dowolną wartość. Ty decydujesz o kwocie na voucherze, a Obdarowany sam wymienia go na wybraną atrakcję z serwisu. Nie musisz zastanawiać się, że nie sprostasz oczekiwaniom klienta. Voucher ma postać eleganckiej karty, którą można płacić na naszej stronie wielokrotnie. Masz pewność, że nie zaskoczysz osoby z lękiem wysokości skokiem ze spadochronem, a kobiecie w ciąży nie podarujesz jazdy off road. Karta podarunkowa to absolutny bestseller wśród prezentów dla klientów.

Ekstremalne prezenty dla klientów

Skok ze spadochronem dla odważnych klientów

Jeśli naszego klienta znamy już jakiś czas i doskonale wiemy, że mamy do czynienia z osobą aktywną, niebojącą się nowych wyzwań – ta kategoria prezentowa nada się w tym przypadku wyśmienicie. Opcji mamy mnóstwo. W zależności od budżetu możemy wymyślić naprawdę niezwykłe upominki. Dużą popularnością cieszą się skoki spadochronowe. Tego uczucia nie da się opisać – to trzeba po prostu przeżyć. Jednak zdradzimy pewną tajemnicę: jest to rzecz, której nie zapomina się przez całe życie, obok zaś wspomnienia na zawsze także pozostanie nam w głowie, dzięki komu mogliśmy tego doświadczyć.

Pełen adrenaliny skok z wysokości

Schodząc odrobinę z wysokości, zarówno tej zwykłej, jak i wysokości budżetu prezentowego tworzy nam się kolejna opcja ekstremalnego prezentu dla klienta. Dream Jump – przygoda na wysokości. Ten rodzaj skoku zapewnia maksimum wrażeń. A dlaczego? Ponieważ podczas skoku wykorzystujemy 90% odległości, w której skaczemy. Brzmi, jak zabawa na wysokości z dużą dawką adrenaliny. Takich wrażeń się nie zapomina!

Szalona jazda Monster Truckiem dla fanów motoryzacyjnej adrenaliny

Ostatnią opcją ekstremalnego upominku jest jazda Monster Truckiem. W takiej maszynie od razu czuć wielką moc. Mimo tego, że atrakcja odbywa się na ziemi, gwarantujemy, że wywołuje równie wiele emocje, co dwie poprzednie opcje prezentu dla klienta. Prowadzenie Monster Trucka to posiadanie pod stopą niezwykłej siły koni mechanicznych. Kiedy się nad nimi zapanuje, wrażenia i emocje są nie do opisania, ale na pewno – do zapamiętania!

Śmieszne prezenty dla klientów

Warsztaty malowania henną z degustacją wina

Ze śmiesznych pomysłów prezentowych dla klientów również znajdziemy ciekawe propozycje. Zacznijmy od takiego, który z pewnością jest bardzo ciekawy. Degustacja wina połączona z warsztatami malowania henną lub zdobienia bombek. To niecodzienne i zabawne połączenie może dać naprawdę wiele śmiechu i zabawy z wykonywanych czynności. Delikatny alkohol pobudza niekiedy zmysł twórczy, może okaże się, że nie tylko wino jest wyśmienite, a my obudzimy w swoim kliencie wyborny talent do malowania.

Zabawny spacer z alpaką dla klienta i jego rodziny

Drugim zabawnym prezentem dla klienta będzie z pewnością: rodzinny spacer z alpaką. Czy zaglądałeś kiedyś w twarz alpace? Wtedy nie można być poważnym, a uśmiech sam ciśnie się na twarz. Alpaki bowiem to zwierzęta, które jako nieliczne w królestwie zwierząt potrafią pokazywać emocje na pyszczku. Dlatego patrzenie na buzię szczęśliwej alpaki to coś, co trzeba przeżyć. Do tego dzięki wieloosobowemu charakterowi prezenty nie tylko nasz klient, ale cała jego rodzina będzie mogła cieszyć się upominkiem. Takie prezenty właśnie są najlepsze, kiedy można dzięki nim wspólnie dzielić radość.

Prezenty świąteczne dla klientów

Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy nie można zapomnieć o swoich klientach

Oryginalny prezent dla klienta z okazji Bożego Narodzenia

Święta to również wyjątkowe wydarzenie, które powinniśmy ująć w kalendarzu. Jest to czas radości i doceniania, dlatego prezenty świąteczne dla klientów to upominki, o które powinniśmy zadbać. Nawet drobny gest w tym świątecznym ferworze skierowany do naszych klientów sprawi, że chociaż na chwilę oderwą się od przyziemnych obowiązków. Co na święta można podarować klientom? Voucher na stworzenie własnego albumu rodzinnego to prezent, jak najbardziej w duchu świąt. Dzięki Tobie wszystkie najpiękniejsze wspomnienia zostaną zamknięte w jednym miejscu, stworzonym z myślą o tej właśnie, konkretnej osobie.

Rodzinny prezent pod choinkę dla klienta

Boże Narodzenie to rodzinne święto pełne ciepła i miłości. Idąc dalej tym tropem, możemy wybrać prezent, który uszczęśliwi więcej nic jedną osobą. Rodzinne warsztaty cukierkowe to słodki prezent, dzięki któremu nie tylko Twój klient, ale i jego rodzina będą mogli wyruszyć na wspólne przeżywanie przygód. Nie ma nic cenniejszego od uśmiechu dziecka, więc taki świąteczny prezent dla klienta na pewno zapadnie mu w pamięć. W końcu jak można nie zapamiętać kto sprawił tyle radości naszej rodzinie.

Najlepszy prezent świąteczny dla klienta to aktywnie spędzony czas z rodziną

Prezenty dla klientów jako dodatki do zamówień lub usług

W tym przypadku cieszą nawet drobnostki. Zawsze miło dostać coś ponad program, coś, czego nie oczekujemy. Nie muszą być to duże rzeczy, w końcu nie to jest głównym tematem wysyłanego zamówienia. Prezent dla klienta dołączony do wybranej rzeczy nie powinien kraść od niej uwagi, jednocześnie natomiast, powinien być na tyle użyteczny, by nie trafić do kosza z pozostałościami po rozpakowanej paczce. Chcemy sprawiać, żeby świat był lepszym miejscem. Dlatego wymyśliliśmy ciekawe vouchery, które zachęcają obdarowanych do aktywnego spędzania czasu z bliskimi, a jednocześnie wspierają fundacje.

Chwile Warte Więcej – zachęć klienta do czynienia dobra

Chwile warte więcej to prezent, który mimo pozornie małej wartości pieniężnej niesie w sobie wiele cenniejszych rzeczy niż dobro materialne. Jak to działa? Całkowity zysk z voucherów przekazujemy na konto wybranej fundacji charytatywnej. Natomiast same vouchery na oglądanie gwiazd za miastem, śniadanie do łóżka czy budowanie bazy z koców i poduszek to dodatki, które wywołują uśmiech zaraz po przeczytaniu nazwy. Niosą też w sobie jeszcze jedno ważne przesłanie, o którym ciągle powinniśmy przypominać sobie i innym. Poświęcajmy czas naszym bliskim. Poświęcajmy czas ludziom. Pokazujmy, że pamiętamy. Wystarczą do tego małe gesty!

Prezenty dla klientów a podatek

Prezenty dla klientów niekiedy wymagają opodatkowania. A na jakich zasadach? Tutaj musimy przyjrzeć się polskiemu prawu. Według niego drogi są dwie. Prezenty dla klientów możemy rozliczać jako: koszty reprezentacyjne lub koszty promocyjno-reklamowe. Jak jednak rozróżnić, w którym przypadku i jakimi zasadami powinniśmy się kierować? Zajrzyj do artykułu Prezenty dla klientów i kontrahentów – opracowanie podatkowe. Po lekturze wszystkie pytania zyskają jasną odpowiedź.

Warto wręczać prezenty klientom

Sztuka obdarowywania nie jest trudna, a każdej ze stron przynosi wiele satysfakcji. Tak naprawdę liczy się nasz gest i pamięć o naszych klientach. Jednak wiemy, że dając prezent mamy w nadziei, że sprawimy możliwe największą radość. Dlatego my również mamy nadzieję, że któryś z naszych pomysłów prezentowych dla klientów przypadł Ci do gustu. Jeśli natomiast nadal szukasz tego jedynego, wymarzonego upominku, wejdź na stronę z prezentami-przeżyciami, tam na pewno znajdziesz coś wyjątkowego. I pamiętaj – dawanie prezentów przynosi jeszcze więcej radości niż ich otrzymywanie!

Joanna Kwasiborska

Przewodnik ds. Marzeń

Uwielbiam snuć się po mieście, gubię się w nim z aparatem w ręku, szukając nowych ciekawych miejsc. Kiedy już się odnajduję, to najczęściej w fotelu, czytając a najlepiej pisząc z kubkiem malinowej herbaty obok. Staram się patrzeć na świat z każdej jego perspektywy, ale zawsze z uśmiechem na ustach.

Zostaw odpowiedź