Mężczyzna uśmiecha się z radości i podnosi w górę puchar z uśmiechem

Konkursy marketingowe, programy i promocje to te obszary, w których nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań i optymalizacji zasobów. O sukcesie takich przedsięwzięć najczęściej decyduje aspekt psychiczny. Ważne jest takie dopasowanie nagród, by wyzwalały emocje, wiązały z marką, były proste  i oczywiście przyczyniały się do realizacji celów. 

Zachodzimy często w głowę, co dać ludziom, by docenili nagrodę, by się zaangażowali, wzięli udział w konkursie/ promocji i wracali do nas, czyli nas zapamiętali i związali się z nami.  Ustalenie, co motywuje naszych klientów czy pracowników do takich zachowań, warto zacząć od analizy tego, co sami zainteresowani mówią o nas, naszym produkcie czy usłudze.

W naszych rozmowach z Klientami zwracamy uwagę właśnie na to, by odpowiedzieć na problemy, z którymi borykają się nasi rozmówcy. W tym artykule zebraliśmy dla Was zestaw najczęściej pojawiających się pytań i odpowiedzi, które dotyczą konkursów marketingowych i związanego z nim budżetu oraz form, które mogą przyjąć nagrody.

Uśmiechnięta dziewczyna otrzymuje nagrodę w konkursie marketingowym

Ile to kosztuje, bo mamy określony budżet?

Dobra nagroda powinna mieścić się w budżecie. Podstawowym kryterium jest cena, ale pamiętajmy, że rozwiązanie musi być też atrakcyjne dla obdarowanego. 

Vouchery na prezenty przeżycia dostępne są już od 25 zł, a w górę… sky is the limit. Można zrealizować projekt, dobierając naprawdę niedrogie nagrody, jak gokarty, quady, krótkie masaże, bilety wstępu czy gift vouchery o niskich nominałach. Można też dokonać gradacji nagród w obrębie jednej kategorii, np.: masaż 30-minutowy, popołudnie SPA, dzień w SPA,  luksusowy weekend.

Dlaczego warto rozważyć vouchery na aktywności? Ponieważ przeżycia są często postrzegane jako znacznie bardziej atrakcyjne niż ich odpowiedniki rzeczowe w tej samej kwocie. Przeciętna osoba np. nie zdaje sobie prawy, ile kosztuje przejazd quadem i że realizacja jest możliwa już od 35 zł.

Jak zrobić, by nagrody pasowały tematycznie do działań i konkursów marketingowych?

Firmy prześcigają się w różnych rozwiązaniach, pomysłach i rywalizują o uwagę tak bardzo zabieganych ludzi. Dobry pomysł na konkurs, akcję marketingową, który będzie powiązany z wartościami firmy, może być czymś innym, nowym. Jak to zrobić? Na przykład poprzez nawiązanie do przekraczania granic, szybkości, mocy, prestiżu, opieki, komfortu, dbałości o rodzinę itd. Do każdej z tych wartości można dopasować odpowiednie przeżycia – z kategorii relaks, adrenalina, powietrze, woda, komfort, sztuka, czas z dziećmi. Nagroda realizowana już po zakończonej akcji marketingowej utrwali pozytywne emocje i pozwoli skojarzyć je z marką. To z kolei przełoży się na lojalność i dłuższą współpracę.

Konkursy marketingowe - nagroda w postaci gift vouchera

Jak dobrać vouchery, skoro mam realizację w całej Polsce?

Oferta Katalogu Marzeń obejmuje 6500 wariantów w całej Polsce, w ponad 100 miastach. W największych miastach są to setki możliwych atrakcji do realizacji. Pakiety Marzeń w danym mieście ponadto pozwalają na realizację wielu atrakcji w wybranej lokalizacji. Nasze bestsellery dostępne są w prawie wszystkich większych miastach, a vouchery otwarte pozwalają na elastyczne dopasowanie narody do lokalizacji.

Vouchery na przeżycia pozwalają obdarowanym zrealizować nagrodę w dogodnym miejscu. Dzięki temu konkurs może mieć zasięg ogólnokrajowy. Ciekawi Cię, jak wygląda akcja marketingowa, w której nagroda ma formę przeżycia? Zainspiruj się Maratonem Marzeń i akcję Chcę To przeżyć!

Jak spersonalizować nagrodę w konkursie marketingowym, przy tylu różnych uczestnikach?

Jednym z ważniejszych kryteriów, którymi kierujemy się podczas wybierania prezentów, jest ich unikalność. Potrzebujemy elastycznych rozwiązań, które możemy szybko dostosować do konkretnego odbiorcy. Czy vouchery na przeżycia spełniają to wymaganie?

Tak! Personalizację vouchera możesz zacząć od dodania życzeń, gratulacji lub dowolnego tekstu. Każdy voucher elegancko dopasowany może być zadedykowany osobiście pojedynczym Zwycięzcom. Wszystkie informacje o voucherach zebraliśmy w tym artykule.

Konkursy marketingowe - różne formy voucherów na przeżycia

Co z logistyką i kosztami przy dziesiątkach lub setkach nagród w konkursach marketingowych?

W przypadku voucherów odchodzi koszt magazynowania, pakowania, opisywania nagród. To zdecydowana oszczędność i wygoda. Vouchery są małe, pakowane w eleganckie koperty, a nasz serwis zapewnia wysyłkę bezpośrednio z naszej siedziby. Alternatywą, która może dodatkowo funkcjonować jako prezent „ekologiczny”, jest voucher w postaci PDF lub np. sam kod dodany do platformy konkursowej.

Jak poradzić sobie, gdy musisz domówić nagrody, wymienić je lub naprawić pomyłki?

Zadzwoń do nas lub napisz, pomożemy szybko i bezstresowo rozwiązać wszystkie problemy. Dobrze wiemy, że konkursy marketingowe to wyzwanie dla firmy. Dlatego zamówienia realizujemy nawet w 1 dzień.

Vouchery to też lek na ASAP-y. Jesteśmy w stanie bardzo szybko wygenerować kolejne sztuki, w razie, gdy zabraknie komuś nagrody już podczas realizacji, możemy w 1 minutę dosłać egzemplarz w PDF. Działanie od ręki przyjmuje tu bardzo dosłowną postać. Więcej w ofertach pakietów biznesowych.

Zorganizuj konkurs marketingowy, który przyciągnie klientów! Skontaktuj się z nami i spełniaj marzenia.

Konkursy marketingowe — jak wykorzystać voucher na przeżycia? Odpowiadamy na 6 najczęstszych pytań

Olga Pruszkowska

B2B Communication Manager

Z marketingiem jestem związana od 20 lat, wciąż poszukuję nowych rozwiązań, sposobów komunikacji i odpowiedzi na potrzeby. Wierzę w personalizację usługi, cenię etykę w biznesie i bardzo lubię ludzi. To oni mnie inspirują.

Zostaw odpowiedź