kobieta pracuje w dziale obsługi klienta ma słuchawki na głowie

Działania administracyjne i obsługa klienta w firmach to częste okazje do kontaktu z Klientem i wizytówka firmy. W budowaniu wizerunku bardzo ważna jest jakość kontaktu, obsługa i właściwe podejście do odbiorcy usługi. Mogłoby się wydawać truizmem, że Klient powinien być w centrum uwagi, ale to jest pole do ciągłej pracy i badania opinii. Jakże ważnej, gdyż jest ona szeroko dostępna w internecie.

Niezadowolony Klient szybko poinformuje innych o jakości naszych usług, a odbudowanie dobrej opinii o firmie jest procesem znacznie dłuższym. Działania, w których wciąż poszukuje się rozwiązań dla jakościowo najlepszej obsługi Klientów, to droga, która zawsze jest dobrą inwestycją. W działaniach administracyjnych vouchery na prezenty przeżycia mogą być dobrym narzędziem pomagającym w budowaniu właściwego wizerunku firmy. Skupimy się tu na 3 grupach usług:

Vouchery w BOK, czyli Biurze Obsługi Klienta

Serce komunikacji z klientem indywidualnym, ale często też z biznesowym. Obsługa klienta, niezależnie od typu, jest wyzwaniem. Nawet przy najlepiej działających usługach zdarzają się opóźnienia, nieporozumienia, niezrozumienie w komunikacji. Czasem też nie mamy wpływu na warunki zewnętrzne jak dostawy, przesyłki, czy ludzkie pomyłki. Wszelkie sytuacje konfliktowe co do zasady powinny być rozstrzygnięte na korzyść klienta, a przynajmniej z uwzględnieniem możliwego najlepszego rozwiązania dla niego. Dlatego, że Klient, którego już mamy, jest pozyskany, jest też przyszłym ambasadorem naszej marki lub jej przeciwnikiem i opiniotwórcą np. na Ceneo.

Vouchery na przeżycia sprawdzają się jako propozycja rozstrzygnięcia trudnych sytuacji. Mieliśmy niejednokrotnie przykład, gdy jakościowa obsługa trudnej sprawy, była zakończona nie tylko pozytywnie, ale jeszcze sceptycznie nastawiony Klient, wystawiał nam dobrą opinię i polecał usługi. Vouchery mogą być drobnym gestem – np. Pakiet Małe Marzenia lub Małe Radości to nieduże i tanie upominki, które mogą łagodzić wiele trudnych sytuacji np. podczas reklamacji lub w trudnej rozmowie wyjaśniającej.

Kobieta w Biurze Podczas Obsługi Klienta

Pomysły na wykorzystanie voucherów w windykacji

Trudne działania związane z pozyskaniem należności od Klientów, dobrze jest motywować pozytywie. Niejednokrotnie ściągnięcie należności np. w usługach bankowych, co do zasady stresujące, można łagodzić pozytywną motywacją. Drobne vouchery na miłe przeżycia, mogą przełamywać kontrast trudnej sytuacji finansowej. Zachęta do zwrotu należności nagrodzona pozytywnym przeżyciem może przynieść oczekiwane rezultaty i być mniej kosztowna dla firmy niż przedłużający się czas spłaty należności dłużnika.

Warto rozważyć takie rozwiązanie w programach motywujących te działania. Co więcej, osoby w trudnej sytuacji, być może jeśli przeżyją dobre emocje, podarowane przez firmę, te, na które może nie mogą sobie na co dzień pozwolić — będą doceniać gest i lepiej współpracować. Dobrym rozwiązaniem są tu drobne atrakcje rodzinne, jak vouchery do groty solnej, na gokarty, wirtualną rzeczywistość, czy manicure. To naprawdę niedrogie rozwiązania, które mogą okazać się dobrym narzędziem w kontakcie z Klientem – dłużnikiem.

Prezenty dla klientów w sekretariacie i recepcji

Wszelkie prezenty firmowe, gadżety, prezenty z okazji jubileuszy czy Świąt to cykliczne okazje do tego, by zaproponować coś świeżego, nowego w dobrym budżecie, ale zarazem, by było uniwersalne. Tu sprawdzą się świetnie karty podarunkowe do Katalogu Marzeń, prezenty powiązanie z wartościami/ misją firmy lub Pakiety Marzeń do danego miasta. Gustownie opakowane, z możliwością personalizacji życzeń, dodaniem logo lub indywidualnym opakowaniem będą oryginalną wizytówką firmy. 

Case study wykorzystania voucherów na przeżycia w Obsłudze Klienta

Na podstawie współpracy z BNP Paribas Bank Polski SA przygotowaliśmy opis sytuacji, w której pracownicy działu Obsługa Klienta i Rzecznik Klienta wręczali klientom reklamacyjnym vouchery na przeżycia. Vouchery miały wynagrodzić nieprzyjemne wspomnienia związane z powodem reklamacji i odbudować relację klient-bank. Przeczytaj case study BNP i zainspiruj się!

Olga Pruszkowska

B2B Communication Manager

Z marketingiem jestem związana od 20 lat, wciąż poszukuję nowych rozwiązań, sposobów komunikacji i odpowiedzi na potrzeby. Wierzę w personalizację usługi, cenię etykę w biznesie i bardzo lubię ludzi. To oni mnie inspirują.

Zostaw odpowiedź