Handlowiec otrzymuje nagrodę w programie wsparcia sprzedaży

Programy wsparcia sprzedaży przydają się przy budowaniu strategii sprzedaży firm. Służą między innymi do zwiększania obrotów i pomagają w pozyskaniu nowych klientów. Są dla przedsiębiorców trudniejszym wyzwaniem, niż można by się spodziewać, ale warto w nie zainwestować. Tego typu angażujący projekt często pojawia się w przedsiębiorstwach osiągających najwyższe wyniki.

Takie programy z powodzeniem mogą, a nawet powinny być wykorzystywane w zespołach sprzedażowych przedsiębiorstw różnych branż. Firmy sięgają po to rozwiązanie, bo stanowi cenne wsparcie sieci dystrybucji i sprzedaży detalicznej czy hurtowej. Programy lojalnościowe kuszą poprzez system różnorodnych nagród (pieniądze, nagrody rzeczowe, vouchery na przeżycia…), utrzymując wysoką motywację przedstawicieli handlowych. Tym samym są bardzo atrakcyjną formą nagradzania handlowców i podnoszą ich zaangażowanie w to, by realnie angażować grupę klientów. Jednak stworzyć skuteczny program lojalnościowy nie jest łatwo.

Zastanawiasz się, czy warto zaprojektować takie działania w Twojej organizacji? Ciekawi Cię konstrukcja programu? Przygotowaliśmy dla Ciebie webinar „Programy wsparcia sprzedaży w pigułce”, w którym wiedzą i doświadczeniem dzielą się eksperci z branży — Olga Pruszkowska (Marketing Manager Katalog Marzeń), Arkadiusz Chludziński (ekspert sprzedaży Sales Angels) i Karolina Turostowska (HR Business Partner Nowa Sprzedaż).

„Programy wsparcia sprzedaży w pigułce” dla organizatorów programów lojalnościowych

Przygotowana seria jest poświęcona programom zmierzającym do zwiększenia sprzedaży. Zawiera porady dla organizatorów programów lojalnościowych dla handlowców. Obejmuje 5 odcinków, które są dostępne wyłącznie poniżej. Nie znajdziesz ich w innym miejscu w sieci!

Dzięki takiej dawce wiedzy każdy kompleksowo zaprojektuje program wsparcia sprzedaży. Dowie się, jak zaplanować obsługę programu, żeby utrzymać motywację uczestników. Obejrzenie webinaru to gwarancja lepszych wyników!

Odcinek 1: Programy wsparcia sprzedaży w pigułce

Programy lojalnościowe cieszą się coraz większą popularnością zarówno w małych organizacjach i firmach średniej wielkości, jak i większych podmiotach. Czym właściwie są programy wsparcia sprzedaży? W jakich celach organizacje decydują się tworzyć programy lojalnościowe? Czy program wsparcia sprzedaży każdej firmie gwarantuje sukces? Jak motywować kanały sprzedaży i optymalizować aktywność? Jaki może być czas trwania programu? Jak zadbać o mechanizm premiowania? Jak przemyśleć określenie budżetu, żeby inwestycja się zwróciła? Czy badania potwierdzają skuteczność takich programów? Obejrzyj odcinek 1, żeby się dowiedzieć.

Odcinek 2: Jak programy wsparcia sprzedaży wspierają zarządzanie lejkiem sprzedaży?

Program wprowadzony w naprawdę przemyślany sposób każdej firmie gwarantuje sukces i zwiększenie udziałów rynkowych. Jakich korzyści się spodziewać, wprowadzając program sprzedaży? W jaki sposób pomaga on na pierwszych etapach lejka sprzedażowego? Jak dzięki niemu handlowiec powiększa grupę klientów i jak może utrzymać motywację klientów? Jak zaplanować mechanizm, który odpowiednio nagradza zarówno za aktywność, jak i efekty? Jakie ryzyko pojawia się w programach lojalnościowych i jak je zminimalizować? Zajrzyj do odcinka 2, żeby poznać odpowiedzi.

Odcinek 3: Fundamenty skutecznego programu wsparcia sprzedaży

Efektywność programów wsparcia sprzedaży zależy między innymi od dobrego planu kadry zarządzającej czy dyrektorów sprzedaży. Zanim powstanie konstrukcja programu, trzeba przemyśleć wiele rzeczy. Od czego firma powinna zacząć, zanim skupi się na wdrożeniu programów lojalnościowych? Jak zdefiniować cele? Czy na początku ustalenie kwestii finansowych, w tym również określenie budżetu, jest konieczne? Jakie kroki po kolei podjąć, żeby stworzyć mocne fundamenty programów lojalnościowych? Jakie czynniki poddać analizie? Jak przygotować całą konstrukcję programu, by zrealizować zakładane plany sprzedażowe? Jaki sposób nagradzania wdrożyć w celu zadbania wysoką motywację uczestników? Czy doceniać tylko najlepszych? Powie Ci o tym odcinek 3.

Odcinek 4: Nagrody w programach wsparcia sprzedaży

Programy lojalnościowe kuszą nagrodami. Nic dziwnego, gdyż takie dodatki utrzymują wysoką motywację uczestników. Dobór odpowiednich nagród, które zachęcą uczestników, to kwestia niezwykle istotna. Jak wspierać zarówno najbardziej aktywnych handlowców, jak i całą resztę? W jaki sposób nagradzanie przedstawicieli handlowych przez firmę przełoży się na sprzedaż? Czy pieniądze, nagrody rzeczowe lub karty prepaid cieszą się uznaniem? Jaki benefit zapewni każdemu swobodę wyboru? Czy vouchery na przeżycia to nieograniczony katalog nagród? Jak uniknąć pułapki „marnej nagrody”? Jak komunikować zwycięzców? Dowiesz się z odcinka 4.

Odcinek 5: Najczęstsze przyczyny porażek programów wsparcia sprzedaży

Wprowadzając program wsparcia sprzedaży bez starannego planowania, firmy stają przed wieloma problemami. Jak zadbać o profesjonalną obsługę programów, by nie popełnić błędów? Dlaczego wyniki nie odzwierciedlają wstępnych założeń? Dlaczego nie nagradzać tylko najlepszych? Czy odraczać nagrodę w czasie? Jak duże znaczenie ma regulamin całego przedsięwzięcia? Jak ważne jest dopasowanie programu do wiedzy i narzędzi posiadanych przez handlowców? Gdzie szukać informacji zwrotnych? Jak i kiedy wyciągać wnioski? Odpowiedzi udzieli odcinek 5.

Dobrze zaplanowane i wdrożone programy pomagają zwiększyć sprzedaż produktów firmy, wspierają promocję usług i poszerzają bazę zewnętrznych partnerów. Liczne przedsiębiorstwa wybierają zatem sprawdzone rozwiązanie, inwestując w system atrakcyjnych nagród dla handlowców. Też chcesz osiągać w ten sposób lepsze wyniki sprzedażowe? Nie zwlekaj i jak najszybciej zapoznaj się z przygotowanymi materiałami. Zapraszamy!

Olga Pruszkowska

B2B Communication Manager

Z marketingiem jestem związana od 20 lat, wciąż poszukuję nowych rozwiązań, sposobów komunikacji i odpowiedzi na potrzeby. Wierzę w personalizację usługi, cenię etykę w biznesie i bardzo lubię ludzi. To oni mnie inspirują.

Zostaw odpowiedź