Vouchery na przeżycia dla firm od A do Z

Vouchery na przeżycia dla firm od A do Z 

W ciągu kilku ostatnich lat vouchery znacząco awansowały na liście popularnych prezentów. Jeszcze 10 lat temu niewielu osobom przychodziło do głowy, że podarować można coś niematerialnego. W końcu prezent się wręcza. A jak wręczyć lot szybowcem? „Ubranie” atrakcji typu lot szybowcem, wyprawa na quadach, jazda lamborghini na torze, degustacja win, w formę voucherów sprawiło, że dla wielu osób przeżycia stały się podarunkami pierwszego wyboru. Początkowo kategoria prezentów-przeżyć funkcjonowała głównie w prywatnej sferze życia. Szybko jednak vouchery na przeżycia dla firm zyskały uznanie w biznesie, jako prezenty i nagrody dla pracowników, kontrahentów i klientów.

Czym są vouchery, jak działają, co jest źródłem ich rosnącej popularności, jakie mają zastosowanie w biznesie – o tym wszystkim piszemy w niniejszym artykule. 

Czym są Vouchery?

Upraszczając, można powiedzieć, że voucher to pewnego rodzaju bilet umożliwiający realizację określonej usługi. Od typowego biletu odróżnia go przede wszystkim to, że nie ma na nim wskazanej daty i godziny jego realizacji. Voucher ma określony termin ważności i przed tą datą należy go zrealizować. Początkowo funkcjonowało także alternatywne nazewnictwo: bon, kupon, talon, zaproszenie. Jednak to określenie „voucher” najbardziej się przyjęło i obecnie jest powszechnie używane.

Branża prezentów przeżyć — krótki rys historyczny

Branża prezentów w formie przeżyć jest wciąż relatywnie młoda. Za pierwszą firmę oferującą vouchery uznaje się brytyjskie Red Letter Days powstałe w 1989r. W Polsce tego typu firmy pojawiły się w połowie pierwszej dekady XXI wieku, działały jednak w skali lokalnej, oferując atrakcje w jednym bądź kilku miastach. Ogólnokrajowe serwisy powstały w końcówce pierwszej dekady. Katalog Marzeń rozpoczął sprzedaż voucherów w czerwcu 2010 r.

Skąd bierze się popularność voucherów?

Popularność voucherów rośnie z roku na roku. Szacujemy, że rynek prezentów-przeżyć w Polsce wzrasta nieustająco w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. To szybkie tempo rozwoju, biorąc pod uwagę, że pierwsze firmy z tego typu ofertą powstały w naszym kraju ponad 10 lat temu. Co stoi za sukcesem tej kategorii prezentów? Kilka czynników: wzrost zamożności społeczeństwa, tzw. zmęczenie rzeczami, „rzeczozmęczenie” skutkujące odwrotem od konsumpcjonizmu na rzecz minimalizmu, odejście od podejścia opartego na posiadaniu do związanego z przeżywaniem, czyli filozofia, którą można określić w skrócie „Być zamiast Mieć”. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

Rzeczozmęczenie

Podstawowe potrzeby bytowe większości społeczeństwa są zaadresowane. Coraz częściej wyzwaniem prezentowym, przed jakim stajemy, jest „co kupić osobie, która ma już (prawie) wszystko”? Kupując kolejny T-shirt, portfel, perfumy czy kubek ryzykujemy, że zamiast zrobić przyjemność, sprawimy kłopot – „gdzie mam pomieścić kolejny przedmiot”? To podstawowy przejaw „rzeczozmęczenia”. To zjawisko widać także w rosnącej popularności książek i publikacji poświęconych minimalizmowi, zero waste, less waste, jak również w trendach dotyczących architektury budynków i wnętrz. Także rosnąca wrażliwość ekologiczna wpływa na nasze wybory prezentowe. Mamy świadomość, że wyprodukowanie każdego przedmiotu jest związane z zużyciem energii i wody. A vouchery, np. spacer z alpakami, kurs sushi, nauka nurkowania, warsztaty tworzenia lasu w słoiku nie powodują rosnącej góry śmieci i nie wpływają na globalne ocieplenie.

Zmiana stylu życia

Przyglądając się z kolei stylowi życia, widzimy inne, ciekawe mechanizmy. Tempo życia od wielu lat rośnie, wydłużają się godziny pracy, towarzyszy nam coraz większa presja a za tym idzie stres. Każdy ekosystem dąży do równowagi, więc te negatywne zjawiska znajdują swoje odzwierciedlenie w zwiększającym się zainteresowaniu podejściem opartym na uważności (ang. mindfulness), jogą, medytacją. Do łask wracają hobby rękodzielnicze. Szukając równowagi w życiu, stawiamy także na sport i zdrową dietę.

X, Y, Z

Wszystko, o czym mowa powyżej, jest powiązane ze zmianami pokoleniowymi. Dla generacji X, czyli ludzi urodzonych w latach 1965-1980 wyznacznikiem statusu są przedmioty materialne: mieszkanie na prestiżowym osiedlu, samochód, najlepiej miejski SUV, płaski, ogromny telewizor najnowszej generacji, telefon ze znanym logo, ubrania popularnych marek. To normalne – w ten sposób odreagowywali lata komunizmu, kiedy sklepowe półki świeciły pustkami. Kolejne pokolenia, tzw. igreki i z-ki dorastały już w czasach, kiedy wyzwaniem nie była dostępność produktów, a raczej dokonanie wyboru spośród wielości i różnorodności marek.

Mogłoby się wydawać, że opisane powyżej tendencje i zjawiska są dalekie od tematu prezentów. Mają jednak faktyczny, choć często nieuświadomiony, wpływ na nasze codzienne decyzje zakupowe. Widzą to marketerzy i art directorzy. Stąd coraz więcej reklam, które odwołują się do naszych aspiracji, motywacji, realizacji marzeń. Jak chociażby kampania banku Pekao S.A. m.in. z udziałem jednego z partnerów Katalogu Marzeń.

 

Vouchery na przeżycia w biznesie

Wszystkie opisywane powyżej mechanizmy są prawdziwe także w biznesie. To one sprawiają, że firmy odchodzą od czystej motywacji finansowej na rzecz zwiększenia różnorodności działań motywacyjnych. Po 1989 r. triumfy święciły konkursy i loterie, w których głównymi nagrodami były samochody lub po prostu nagrody finansowe. Po nich przyszła faza na telewizory oraz inny sprzęt RTV i AGD. W ostatnich latach w konkursach konsumenckich zaroiło się od nagród w postaci wycieczek i bonów wycieczkowych. Po stronie programów motywacyjnych, skierowanych głównie do sprzedaży i dystrybucji, ten trend znalazł odbicie w rosnącej popularności wyjazdów incentive travel.

Vouchery na przeżycia są bardzo zbliżone w swoim charakterze do szeroko pojętych nagród wycieczkowych, przy czym ich cena jest o rząd wielkości niższa. Vouchery dla firm pozwalają na doświadczenie niezwykłych emocji, integrację w grupie, spędzenie czasu w atrakcyjny sposób, spróbowanie nowych aktywności w konwencji zbliżonej do incentive’ów. To wszystko zapada w pamięć, jako miłe wspomnienia i buduje emocjonalną więź z marką.

Dostrzega to coraz więcej firm. Wśród prekursorów była Coca Cola z programem zapunktowani, w ramach którego zebrane punkty można było wymieniać na nagrody z Katalogu Marzeń.

Współpraca Katalogu Marzeń z firmą Coca-Cola, program Zapunktowani

Także E.Wedel dostrzegł wcześnie potencjał marketingowy w przeżyciach, wykorzystując je w kampanii „Dzień Pełen Przyjemności”, w towarzystwie naszych voucherów.

Współpraca Katalog Marzeń i E.Wedel, projekt Dzień Pełen Przyjemności

Jest jeszcze jeden powód, który wpływa na atrakcyjność voucherów w działaniach prowadzonych przez firmy. To argument czysto ekonomiczny, czyli fakt, że wartość voucherów jest postrzegana wyżej niż ich realna cena. Wiele osób dziwi się, że już za kilkadziesiąt złotych można doświadczyć czegoś fajnego. Chociażby ścigać się na gokartach, wybrać na spływ kajakowy czy terenową jazdę na quadach.

Vouchery – rodzaje i mechanizm działania

Warto wiedzieć, że sformułowanie „vouchery” jest pojemne i obejmuje kilka różnych rozwiązań.

Voucher na wybraną atrakcję

Podstawowym rodzajem voucherów są vouchery na konkretne atrakcje. Charakteryzują się tym, że przy ich zakupie trzeba z góry zdecydować się na wybrane przeżycie i lokalizację, w którym będzie realizowane. Przykładowo: degustacja win w Warszawie, nauka jazdy konnej w Krakowie, strzelanie na strzelnicy we Wrocławiu. W zależności od konstrukcji regulaminu voucher na konkretną atrakcję może być rzeczywiście ograniczony do jednej konkretnej atrakcji lub oferować możliwość wymiany. W tym drugim przypadku obdarowany ma możliwość zrealizowania innej atrakcji niż ta, która jest prezentowana w opisie vouchera. Stawiając na satysfakcję klienta, większość firm funkcjonujących na rynku prezentów w formie przeżyć po prostu pozwala na wymianę otrzymanego vouchera na inny, w zbliżonej cenie.

Oryginalne przeżycia w pakiecie

Drugim rodzajem voucherów są tzw. pakiety. Pakiet zawiera przynajmniej kilka, często kilkadziesiąt a czasem nawet ponad 100 atrakcji do wyboru przez obdarowanego. Wyboru dokonuje się na etapie rezerwacji terminu realizacji vouchera.

Obydwa opisane powyżej typy voucherów działają na analogicznej zasadzie, tzn. mają określony termin ważności (standardem rynkowym jest 12 miesięcy), w ramach którego voucher należy zrealizować, umawiając się na konkretny termin realizacji. Sam proces umawiania się jest zróżnicowany w zależności od firmy. Zazwyczaj w treści vouchera jest podany adres strony www, poprzez którą należy dokonać rezerwacji oraz – w przypadku pakietów – konkretnej atrakcji, którą obdarowany chce zrealizować.

Karty podarunkowe dla firm

Trzecim typem vouchera są vouchery kwotowe, w przypadku Katalogu Marzeń funkcjonujące pod nazwą Gift Voucher. Można je porównać do karty podarunkowej o określonym nominale, możliwej do zrealizowania w sklepie – wystawcy vouchera. Przykładowo, posiadając Gift Voucher o nominale 200 zł, można zakupić w Katalogu Marzeń dowolną atrakcję o wartości do 200 zł lub droższą, dopłacając różnicę. Jeśli Gift Voucher jest na kwotę 500 zł, to możemy za jego pomocą kupić kilka atrakcji. Wtedy ich łączna wartość jest sumowana i od tej sumy jest odejmowany nominał Gift Vouchera. Łączenie działa także w drugą stronę – posiadając dwa Gift Vouchery o nominale 250 zł, można zakupić jedną atrakcję w cenie 500 zł. Jeśli w ramach jednego zakupu pełen nominał Gift Vouchera nie zostanie wykorzystany, to pozostałą kwotę będzie można wykorzystać przy kolejnych zakupach, aż do momentu wykorzystania pełnego nominału lub do upłynięcia ważności Gift Vouchera. Gift Vouchery Katalogu Marzeń mają standardowo ważność 12 miesięcy, a ważność zakupionych za ich pośrednictwem voucherów lub pakietów to kolejne 12 miesięcy, liczone od daty ich zakupu.

Jak wybrać odpowiedni typ vouchera

Rozważając zakup voucherów warto zapoznać się z zasadami wymian, przedłużeń, postępowania w przypadku reklamacji. Wszystkie te aspekty są bardzo istotne dla finalnych odczuć obdarowanego z realizacji prezentu. Więcej na ten temat piszemy w odrębnym artykule.

Jak wygląda voucher?

Mówi się, że jemy także oczami. Podobnie jest w przypadku voucherów – już sam ich wygląd wpływa na to, jak prezent zostanie odebrany przez obdarowanego. Vouchery Katalogu Marzeń funkcjonują w trzech formatach: jako eleganckie, wydrukowane zaproszenia, w postaci plików pdf do przekazania w formie elektronicznej lub wydruku na własnej drukarce oraz w przypadku Gift Voucherów – w formie plastikowych kart.

Niezależnie od wybranej formy, w każdym przypadku na voucherach mogą być nadrukowane życzenia, które kupujący podaje w procesie zakupu.

Vouchery drukowane oraz karty plastikowe są pakowane w koperty z grubego i uszlachetnionego papieru. Istnieje możliwość zakupienia specjalnych opakowań, które zwiększają atrakcyjność wręczanego prezentu. Do wyboru jest opakowanie prezentowe oraz przesyłka balonowa.

Personalizacja i branding

Wiemy jak ważne dla biznesu jest dostosowanie prezentu i nagrody do specyfiki danej firmy oraz jej marki. Jest to możliwe na kilka sposobów. W wersji najprostszej w polu przeznaczonym na życzenia możemy nadrukować dowolny tekst (mieszczący się w określonym limicie znaków) oraz logo firmy.

Wersja bardziej rozbudowana umożliwia całościowe dostosowanie wyglądu voucherów (grafik, tekstów) do potrzeb firmy.

W przypadku Gift Voucherów awers karty może być zadrukowany zgodnie z życzeniem klienta.

Przy zamówieniach znaczących ilości voucherów możemy dostosować także opakowanie voucherów w zakresie kolorystki do brandingu klienta.

Poza dostosowaniem graficznym voucherów i ich opakowań dostępne są inne formy personalizacji. Możemy zaoferować Państwu specjalne pakiety, zbudowane na podstawie Państwa wytycznych, jak nawiązanie do tematyki eventu, do misji firmy, motywów projektu, wartości, które są ważne dla organizacji. Przykładowo dla firmy, która realizowała program motywacyjny nawiązujący do filmów z Jamesem Bondem, opracowaliśmy pakiet składający się z atrakcji na strzelnicy, jazd sportowymi samochodami oraz degustacji różnych rodzajów alkoholu.

Możemy również przygotować dedykowane podstrony www, nazwy pakietów nawiązujące do projektu i wesprzeć Państwa w opracowaniu materiałów komunikacyjnych. Chętnie przygotujemy przykładową komunikację do odbiorców, bannery internetowe, treści mailingów. Służymy pomocą w doborze cytatów i haseł motywacyjnych, które można umieścić na voucherach. Wśród naszych ulubionych są:

Inspirujmy się wzajemnie!

W każdej sytuacji zapraszamy do kontaktu z nami. Chętnie omówimy Państwa potrzeby i to jak możemy je zaadresować.

Przykłady zastosowań voucherów w biznesie

W jakich konkretnie sytuacjach warto rozważyć zastosowanie voucherów na przeżycia? Sprawdzą się jako szeroko rozumiane prezenty i nagrody dla pracowników, kontrahentów i klientów. Szerzej przedstawiamy zastosowanie voucherów na specjalnych stronach:

Budżet na vouchery dla firm do 50 zł – rekomendacje

Tak, to może brzmieć niewiarygodnie, ale prezenty w formie przeżyć są dostępne w cenach rozpoczynających się od kilkudziesięciu złotych. Przykładowo w budżecie około 50 zł polecamy Państwa uwadze:

Pakiet Małe Radości – zawiera blisko 200 atrakcji do wyboru przez obdarowanego, w tym jazdy gokartami, zabawę w wirtualnej rzeczywistości, relaks w grocie solnej, wstęp do parków rozrywki i sal zabaw.

Pakiet Gokartowe intro – voucher na jazdę gokartem na jednym z 16 torów w różnych miastach Polski

Relaks w grocie solnej dla dwojga – szczególnie jeśli grupa docelowa obejmuje osoby intensywnie pracujące oraz seniorów. Może wielu z Państwa się zdziwi, ale ten prezent jest wysoko na liście bestsellerów Katalogu Marzeń. 

Budżet na vouchery dla firm do 100 zł – rekomendacje

Jeśli dysponują Państwo budżetem w kwocie 100 zł, to polecamy Państwa szczególnej uwadze:

Gift Voucher 100 zł  – karta podarunkowa o wartości 100 zł do wykorzystania w Katalogu Marzeń. Prezent bardzo elastyczny, umożliwiający obdarowanemu wybór z pełnej oferty Katalogu Marzeń

Pakiet Chwile Przyjemności – zawierający ponad 400 atrakcji do wyboru przez obdarowanego o bardzo zróżnicowanym charakterze, w tym z adrenaliną, relaksacyjne, kulinarne.

Vouchery kulinarne o wartości 100 zł – voucher pozwalający na miłe spędzenie czasu z najbliższymi

Masaż relaksacyjny lub Voucher SPA 100 – kilkadziesiąt minut przyjemności w jednym z kilkudziesięciu starannie wyselekcjonowanych SPA w całej Polsce.

Budżet na vouchery dla firm do 250 zł – rekomendacje

Większy budżet otwiera oczywiście więcej możliwości. W tej kategorii nasze bestsellery to zdecydowanie:

Voucher do SPA o wartości 200 zł – karta podarunkowa do luksusowego SPA w wybranej lokalizacji. Obdarowany sam wybierze ulubione zabiegi

Kolacja w ciemności – ekscytujące doświadczenie trudne do opisania słowami. Po prostu trzeba to przeżyć. Kolacja w absolutnej ciemności dla dwóch osób to swoista lekcja tolerancji okraszona dobrą zabawą.

Lot szybowcem – każdemu gwarantuje pozostawienie wszelkich trosk na ziemi i beztroskie bujanie z głową w chmurach. Dosłownie!

Stworzenie własnej torebki Mana Mana – voucher do kreatora online, w którym można dać upust swojej wyobraźni i stworzyć jedyną w swoim rodzaju torbę, plecak lub nerkę. Satysfakcja ze stworzenia własnego projektu i wysoka jakość produktu gwarantowane. Wspaniała propozycja dla kreatywnych dusz.

Budżet na vouchery dla firm do 500 zł – rekomendacje

Pakiet weekendowy relaks dla dwojga – przepustka do kilku dni z dala od obowiązków dla dwóch osób. Możliwość wybrania spośród kilkunastu lokalizacji w całej Polsce w zależności od upodobań – oferujemy hotele ze SPA lub mazurskie szaleństwo na żaglach

Voucher SPA 500 – możliwość wyboru dogodnej lokalizacji i ulubionych zabiegów w cenie vouchera. Uniwersalny i elegancki prezent, który sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających

Kurs sushi dla dwojga – idealny prezent dla każdego, kto w wolnym czasie lubi zdobywać nowe umiejętności. Na dodatek w towarzystwie ulubionej osoby!

Karta podarunkowa eBilet.pl – voucher gwarantuje setki możliwości wyboru: koncerty, seanse, przedstawienia, wydarzenia kulturalne. Świetny pomysł na elegancki, ale uniwersalny podarunek

Budżet na vouchery dla firm do 1000 zł – rekomendacje

Wyprawa off-road – kilka godzin niesamowitej przygody za kierownicą terenowego auta. Prawdziwa gratka dla fanów motoryzacyjnych wyzwań

Gift Voucher 1000 zł – bezpieczna i elastyczna propozycja prezentowa, która pozwoli obdarowanemu wybrać dowolną atrakcję z całej naszej oferty

Skok ze spadochronem z filmowaniem – prezent dla złaknionych ekstremalnych emocji. Film ze skoku pozwoli wracać do zrealizowanego marzenia i przeżywać je bez końca

Pakiet ekskluzywny weekend we dwoje – elegancki podarunek, który gwarantuje atrakcyjnie spędzony czas dla dwóch osób. Oprócz zakwaterowania i wyżywienia na obdarowanych czekają różnorodne atrakcje!

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że daną atrakcję tematyczną można zrealizować przy różnych możliwościach budżetowych. Przykładowo w ramach prezentu SPA można wręczyć prezent już za niecałe 30 zł – w postaci wizyty w grocie solnej, prezent za kilkadziesiąt złotych – krótki masaż, za 200 zł – pełen zabieg SPA, za kilkaset dzień w SPA, a do 1000 zł można zrealizować atrakcyjny weekend SPA. Tym samym w danej tematyce dostępne są różne warianty cenowe prezentu, w zależności od możliwości danego Klienta. To między innymi pozwala na różnicowanie nagród w programach motywacyjnych. Podobną mechanikę można zastosować w przy prezentach kulinarnych, atrakcjach z adrenaliną i przy biletach wstępu i wycieczkach.

Proces zakupowy i terminy realizacji zamówienia

Jeśli są Państwo zdecydowani na konkretne vouchery dla firm, mogą Państwo złożyć zamówienie samodzielnie poprzez stronę www.katalogmarzen.pl, wybierając interesujące Państwa atrakcje i „wkładając” je do koszyka, a następnie dokonując płatności. W uwagach do zamówienia jest możliwość opisania wymagań dodatkowych, jak na przykład prośby o nadruk logo na voucherach oraz prośbę o możliwość zakupu na notę księgową.

Jeśli mają Państwo pytania lub potrzebę większej personalizacji to zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy dedykowaną dla Państwa ofertę.

Działamy szybko – jesteśmy w stanie przygotować ofertę w ciągu jednego dnia roboczego. Realizacja zamówienia na kilka czy kilkadziesiąt voucherów na przeżycia dla firm zajmuje nam także jeden dzień roboczy. W przypadku zamówienia większych wolumenów na poziomie kilkaset sztuk i więcej będziemy potrzebować 2-3 dni roboczych.

Jak zrealizować vouchery dla firm?

Realizacja voucherów na przeżycia dla firm, zarówno na konkretne atrakcje jak i pakietów zaczyna się od wypełnienia formularza rezerwacyjnego. Należy go wypełnić na 30 dni przed końcem ważności vouchera. Ta informacja znajduje się na każdym voucherze. W odpowiedzi na wypełniony formularz potwierdzamy konkretny termin rezerwacji lub wysyłamy maila z podaniem danych kontaktowych do realizatorów voucherów w celu potwierdzenia terminu bezpośrednio z realizatorem. Niezależnie od sposobu procedowania rezerwacji dbamy, aby obdarowani na każdym etapie wiedzieli, jaki jest następny krok. Wiemy, jak ważna jest odpowiednia komunikacja. W wielu przypadkach proponujemy Państwu opiekę dedykowanego pracownika w dziale Obsługi Klienta, tak, by Państwa Odbiorcy mieli jeszcze większy komfort w kontakcie z nami.

W naszej filozofii współpracy biznesowej kierujemy się tym, by zwiększać zakres usług dodatkowych. Wspieramy Państwa nie tylko w profesjonalnym doradztwie na etapie planowania nagród i prezentów, ale również w procesie realizacji, odciążając Was w zakresie logistyki, obsługi Państwa Klientów, stanowiąc zewnętrzne wsparcie Państwa działów i reprezentując Was w kontakcie z Waszymi Odbiorcami realizującymi usługę.

Opinie o Katalogu Marzeń 

Jeśli zadają sobie Państwo pytanie, jakie faktycznie odczucia mają obdarowani z realizacji prezentów, to zapraszamy do zapoznania się z opiniami zarówno kupujących vouchery, jak i realizujących je. Gromadzimy je na wiele sposobów: na Facebooku, w Google, poprzez Ceneo oraz ankiety wysyłane do obdarowanych po realizacji voucherów.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami. Chętnie porozmawiamy o Państwa potrzebach i o tym, jak Katalog Marzeń mógłby Państwa wesprzeć w realizacji celów biznesowych.

Życzymy dobrego dnia i realizacji wielu marzeń!