W sprzedaży nie sposób działać skutecznie bez tworzenia autentycznych relacji, zrozumienia potrzeb klientów i biznesu. W wielu dziedzinach sprzedaży przydatne są dodatkowe narzędzia motywacyjne – zarówno dla Sprzedawców, jak i Klientów i Partnerów. Skupimy się tym razem na tych 3 grupach, które tworzą środowisko sprzedaży. Jak wykorzystać vouchery na przeżycia w sprzedaży?
SPIS TREŚCI
Najlepsza nagroda dla handlowców
Handlowcy muszą być niezmiernie pracowici, cierpliwi, skoncentrowani na celu. W działaniach B2B procesy zakupowe są często rozciągnięte w czasie, a cele ambitne. Dziś Klient jest świadomy tego, czego poszukuje, jest obecny na LinkedIn, ma dostęp do wiedzy. Handlowcy muszą być raczej ekspertami i doradcami niż stosować uniwersalne metody, bo te nie sprawdzą się dla każdego klienta. Praca handlowca jest wyczerpująca i potrzeba w niej motywacji. Jak skutecznie motywować zespół handlowy? Oczywiście jasno postawione cele i właściwe wynagrodzenie to higieniczna podstawa. Jednak warto rozważyć inne opcje, które zachęcą handlowców do podjęcia wysiłku i osiągnięcia celu.
Pomysły na nagrody w sprzedaży
Potrzebna będzie znajomość swojej drużyny, ich potrzeb, marzeń i tego, co w miękkiej strefie współpracy mogłoby sprawić przyjemność. Vouchery na przeżycia w postaci nagród dodatkowych pozwalają na docenienie w drodze do celu, zaakcentowanie: jesteś ważnym członkiem zespołu, mam dla Ciebie coś więcej niż tylko wynagrodzenie. Dodatkowo mogą motywować przy szybkich taktycznych akcjach sprzedażowych. Świetnie się tu sprawdzą Pakiet Szybcy i Wściekli, który realizują marzenia o jeździe szybkimi i luksusowymi samochodami, zapewniają dawkę adrenaliny i wiele radości, a realizacja możliwa jest na torach w całej Polsce. Inne rozwiązania to relaks w SPA, np. dzięki Pakietowi Beauty&SPA.
Vouchery są też elastyczną nagrodą w konkursach motywacyjnych, o których pisaliśmy w tym artykule. Jeśli zaś chcielibyście nagrodzić całe zespoły handlowe i połączyć je z integracją, to Pakiety Biznes są elastycznym rozwiązaniem – wręcza się voucher zespołowi, a realizacja atrakcji pozostaje po stronie Katalogu Marzeń.
Partnerzy biznesowi, czyli sprzedaż pośrednia
W sprzedaży pośredniej handlowiec działający np. w danym regionie, jest odpowiedzialny za motywację i stawianie celów swoim Klientom – pośrednikom w sprzedaży, jak dystrybutorzy, brokerzy, hurtownie. Dla tych podmiotów organizuje się konkursy lub wspólnie z nimi przygotowuje promocje dla klientów detalicznych. Vouchery na prezenty przeżycia, dostępne w realizacji w całej Polsce, w naszym przypadku w ponad 100 miastach, są świetną alternatywą do nagród rzeczowych, jak sprzęty biurowe, narzędzia, odzież. Często takie nagrody są w niewysokiej cenie, a postrzegane są jako bardziej atrakcyjne niż gadżety, choćby pakiety SPA, vouchery na gokarty w całej Polsce, degustacje i kolacje. Vouchery można dodatkowo oznaczyć logo danej marki oraz wpisać nazwę organizowanego konkursu. Vouchery można wręczać indywidualnie lub dla całych zespołów pośredników sprzedażowych, a ceny często mieszczą się w budżetach regionalnych danego Sales Managera.
Nagrody dla klientów
W kontakcie z naszym partnerem biznesowym jest wiele okazji do podziękowania za współpracę, jak chociażby koniec roku i Święta. Dobrą alternatywą dla koszy z winem jest zaproszenie na degustację wina, voucher na atrakcje rodzinne, motoryzacyjne lub weekendowe. Konkretne potrzeby wymagałaby omówienia. 6500 wariantów przeżyć w Katalogu Marzeń pozwala sprostać wymaganiom nawet najbardziej wymagających. Przesyłka z balonem helowym, logo firmy na voucherze i specjalne indywidualne życzenia pozwolą Managerowi Sprzedaży osiągnąć efekt WOW wobec każdego Klienta. Sprawdź więcej pomysłów na nagrody w segmencie sprzedaży.